خرس حیوان نجیبی است. حداقل تابحال به من لطمه‌ای نزده، با نمک و تپل و گوگولی هم هست؛ مثل پاندا. یا مثلا قوی و بی‌رحم و دسته‌بیل مثل گریزلی. کلا سر و ته بسیار شبیه آدم‌هاست. همین می‌شود که من خرس را دوست دارم. آن قد رعنای تا 3.3 متری ایستاده، آن پنجه های کلنگ‌طور و آن نگاه معصومانه. همین می‌شود که حتی غذا پختن و روی توالت فرنگی نشستن و وبلاگ نوشتن خرس ها هم برایم جالب است. 
شما یک لحظه تصور کنید که یک موجود سفید هزار کیلویی با یک عینک گرد نشسته باشد پشت یک لپتاپ 13اینچی. لیوان قهوه اش وسط برف‌های اطراف بخار کند و همان‌طور که به قطعی اینترنت بخاطر طوفان فحش می‌دهد با انگشتانی به قاعده‌ی لوله نفت، شروع به وبلاگ نوشتن کند. همین یک لحظه تصور کافی است که من وبلاگش را دنبال کنم.
خرس در آخرین مکاشفاتی که بر اثر خوردن گوشت پنگوئن و جنس مرغوب رییس قبیله‌ی سرخ‌پوستان قطبی یا به عبارتی اسکیموها داشته، به این نتیجه رسیده که کیم کارداشیان خوب است. چرا؟ نه بخاطر باسن بقچه‌ای و لب قلوه و این مسائل؛ بخاطر این که خودش است، که اوریجینال است و تظاهر نمی‌کند. که بقیه سلیبریتی‌ها مصنوعی هستند و دوست نداشتنی چون: "چون هر خری می‌فهمد که آنجلینا جولی روی قله‌ی کوهی ساختگی ایستاده و همین که این کوه وجود دارد به نوعی باعث وجود هزارتا بدبختی و فلاکت هم هست و حالا او روی همین کوه ایستاده و دارد در مورد بدبختی‌ها و فلاکت‌ها بوق بوق می‌کند. خند‌ه‌دار است." 
اول که هرخرسی می‌فهمد؛ خرها هیچ چیز نمیفهمند که به خرها بعدا در همین مقاله مفصل خواهیم پرداخت! دوم این‌که حال رفته باشد نوک قله، از آنجا شعار بدهد؛ چرا واضح و مبرهن است که بد است؟ اول در دوم که معروف بودن یک سلیبریتی چه ربطی به بدبخت شدن هزارتا آدم دارد؟ دوم در دوم همان! تازه اگر هم کسی این وسط بدبخت شده باشد؛ الان که در راستای بدبختی زدایی کار می‌کند، عاقل شده، توبه کرده! یکم خدا باشید!
از آن طرف اصل genuine بودن خوب است هم مسئله است. کسی که شعار می‌دهد، مگر لزوما چرت می‌گوید؟ همین خرس خودمان اینهمه شعاری نوشته است. چرا این خوب است و اون سلیبریتی بدبخت چرت می‌گوید؟
تازه در کل شعار یعنی حرف قشنگ، خیلی وارد جزییات نشوی، کمی تا قسمتی خودت را به آن راه بزنی، از شینیدنش لذت ببری و فکر نکنی همه دروغ می‌گویند؛ اوکی می‌شود دیگر! ناسلامتی اصل بر برائت است! 
پ.ن: قرار شد به خر مفصل پرداخته شود؟ حوصله‌اش رفت، خر خوب است! خودش را به آن راه می‌زند، رها رها رها، اون!

لینک متن خرس عزیز، اینجا را کلیک کنید، قبلش فیلترشکن هوا کنید!